קווי מידע ותמיכה טלפוניים לחולי סרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קווי מידע ותמיכה טלפוניים לחולי סרטןהגילוי של מחלת הסרטן בגופו של אדם מסוים משנה בין רגע את החיים שלו ושל הסובבים אותו. מעבר להיבטים הפיזיים של המחלה ולסכנת החיים המוחשית הנובעת ממנה, מדובר בהתמודדות שהיא הכל חוץ מפשוטה מבחינה נפשית.

החדשות המעט יותר מעודדות הן שחולי הסרטן בישראל אינם לבדם במאבקים שלהם. יש מגוון רחב של גורמים שנמצאים שם בשבילכם ושעשויים להעניק סיוע, ייעוץ או תמיכה נפשית. זה הרגע להציג בפניכם את קווי המידע הטלפוניים הזמינים כיום בישראל לחולי הסרטן ולעיתים גם לבני משפחותיהם.

החשיבות של קווי המידע והתמיכה

קווי המידע והתמיכה הטלפוניים לחולי סרטן מקבלים על עצמם מספר תפקידים עיקריים, שמסבירים יחדיו את החשיבות שלהם. כפי שנובע משמם, הם מהווים כתובת טלפונית לכל מי שרוצה לקבל מידע חיוני ולפעמים מציל חיים על המחלה הארורה הזו.

ניתן להתקשר לקווי המידע על מנת ללמוד את כל מה שצריך לדעת על המחלה, לרבות שיטות האבחון שלה, הטיפולים המוצעים כיום (כולל הסיכונים ותופעות הלוואי), תהליך השיקום לאחר מחלה ועוד. שימו לב שהקו הזה לא מיועד אך ורק לחולי סרטן אלא גם לכל מי שרוצה לקבל מידע חיוני בנושא, כולל לגבי הדרכים הקיימות למנוע אותו.

נקודה נוספת שאי אפשר לזלזל בחשיבותה היא שבקווים הטלפוניים ניתן לקבל תמיכה נפשית ואישית, שנדרשת פעמים רבות בדרך להתמודדות המוצלחת עם המחלה והמצב החדש שהיא יצרה. חולי סרטן שוקעים פעמים רבות בייאוש בעקבות גילוי המחלה אצלם, לא רואים את האור בקצה המנהרה ועלולים לשקוע בדיכאון ובתחושות שליליות אחרות.

הבעיה היא שמצב נפשי רעוע עלול להפוך את תסמיני המחלה לחמורים פי כמה, ולכן להקשות על הטיפול. הסיוע הניתן על ידי פסיכולוגים, אחיות אונקולגיות או אפילו אנשים ש"היו שם" והבריאו מסרטן יכול להיות שווה הרבה מאד. התחושה שהוא מעניק היא שיש לאדם ולמשפחתו אוזן קשבת שיכולה להעניק מילים מעודדות ואת התמיכה הרגשית החיונית כל כך.

חשוב לציין שהסיוע והמידע ניתנים ברוב המקרים בצורה אנונימית, מה שעשוי לסייע לאנשים החשים מבוכה מהמצב ואינם מעוניינים למסור יותר מדי פרטי זיהוי לגביהם.

המוקדים הטלפוניים המרכזיים הפועלים בישראל

כפי שטענו מעלה יש מספר קווי טלפון שאפשר לפנות אליהם כדי לקבל את השירותים שצוינו מעלה. האגודה למלחמה בסרטן היא כמובן הראשונה שבהם, שעה שהיא מפעילה מיד טלפוני ("טלמידע") הזמין 24 שעות ביממה בשפות העברית, הרוסית והערבית.

מי שזקוק למידע המותאם לו אישית, תוך גישה של המוקדנים למאגרי מידע ממוחשבים, יוכל להיעזר במרכז המידע הטלפוני של האגודה. שירות חשוב אחר מטעם האגודה למלחמה בסרטן הוא "טלתמיכה", במסגרתו חולים או בני משפחה הנמצאים במצוקה נפשית באופן מיידי כתוצאה מהמצב יכולים לפנות ולקבל תמיכה.

במקרים מורכבים ייתכן שהאדם יופנה לקבל טיפול מותאם בקהילה או בבית החולים. שירותי בריאות כללית מפעילה אף היא מוקד טלפוני, בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן. מוקד זה זמין בשעות הערב, בהן המרפאות של שירותי בריאות כללית סגורות.

קווים אחרים מיועדים לאוכלוסיות ספציפיות, במיוחד נשים. האחרונות יכולות לפנות לקו החם של "אחת מתשע" כדי לקבל תמיכה ומידע בנוגע לסרטן השד. מה שייחודי כאן הוא שאת הקו מפעילות מתנדבות שחלו בעצמן בסרטן השד ושהחלימו ממנו, כך שניתן לקבל מהן לא רק מידע וטיפים – אלא גם דוגמא אישית. גם בבית נתן פועל קו חם ("לב רחל") אותו מאיישות מתנדבות שההיסטוריה הרפואית שלהן כוללת החלמה מסרטן. בשני המקרים המוקדניות עברו הכשרה ייעודית שממקסמת את היסוע שהן יכולות להעניק.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן