ביטוח מחלות קשות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

14683114_xxlביטוח מחלות קשות הוא סוג מסוים של ביטוח בריאות שמטרתו להבטיח למבוטח כי בקרות מקרה הביטוח, יזכה לקבל פיצוי כספי מידי, כאשר מקרה הביטוח הוא התפרצות של מחלה קשה. 

יש לציין כי הפוליסה לא כוללת פיצוי עבור כל מחלה קשה באשר היא, אלא רק עבור המחלות הקשות המפורטות בתנאים של הפוליסה. עד שנת 2003, הפוליסות שנמכרו הגדירו את אותן המחלות בצורה שונה ולכן בשנת 2003 הגדיר משרד האוצר את הנושאים המרכזיים בצורה אחידה.

בחוזר האוצר שפורסם בנושא הוגדרו מחלות שונות בתור מחלות קשות כאשר מאז העדכון הראשון הוכנסו שינויים מסוימים בהגדרות וככל הנראה בעתיד יוכנסו שינויים נוספים ולכן מומלץ להתעדכן ולשים לב להגדרת המחלות השונות בעת רכישת הפוליסה.

כיום מוגדרות סך הכול שמונה עשרה מחלות בתור מחלות קשות להלן: אוטם חריף בשריר הלב, ניתוח לב פתוח או תיקון מסתמי הלב, ניתוח מעקפי לב, סרטן, ניתוח אבי העורקים, אי ספיקת כליות סופנית, שבץ, טרשת נפוצה, תשישות נפש, השתלת איברים, פרקינסון, קרדיומיופתיה, פוליו, איבוד גפיים, אילמות, חירשות, עיוורון ותרדמת.

תקופת אכשרה

ההצטרפות לביטוח מחלות קשות מותנת כמובן בחיתום, כלומר בהצהרת בריאות שבה על המבוטח לפרט אודות מצבו הרפואי. עם זאת, כל חברות הביטוח באשר הן לוקחות בחשבון כי ייתכן מצב שבו יוסתרו מהן פרטים חשובים. אי לכך, ישנה תקופת אכשרה הנמשכת תשעים יום. תקופה זו מתחילה ביום שבו נחתמת הפוליסה ובמהלכה המבוטח משלם את הפרמיה אך לא נהנה מכיסוי ביטוחי. מטרת תקופת האכשרה למנוע מצב שבו הסתיר המבוטח את דבר מחלתו מחברת הביטוח שסיפקה את הפוליסה.

באילו מקרים לא תשלם חברת הביטוח את הפיצוי?

חברת הביטוח שסיפקה את הפוליסה תהיה פטורה מתשלום הפיצוי אם המבוטח סובל ממחלות קשות שלא מופיעות בפוליסה וכן אם המבוטח הלך לעולמו תוך שלושים יום בלבד מהיום שבו התגלתה המחלה הקשה. כמו כן חברת הביטוח תהיה פטורה מתשלום הפיצויים אם המחלה התפרצה במהלך תקופת האכשרה, אם המבוטח השתתף בביצוע פשע ואם ביצע ניסיון התאבדות.

מעבר לכל זה, החברה תהיה פטורה מתשלום פיצויים אם יתברר כי המחלה הקשה התפרצה כתוצאה מזיהום רדיואקטיבי, חשיפה לקרינה מייננת, שימוש בסמים, שימוש בתרופות שלא לפי מרשם רופא או שיכרות כרונית.

מדיכלל פיצוי לסרטן 2016

מעניין לדעת כי ישנן פוליסות ביטוח שבהן ניתנת התייחסות ספציפית למחלת הסרטן. כך לדוגמה ניתן לרכוש כיום פוליסה מיוחדת מבית "כלל ביטוח" הנקראת "מדיכלל פיצוי לסרטן 2016". תכנית זו מעניקה למבוטח החולה בסרטן פיצוי המשולם באופן חד פעמי בגובה של עד 600 אלף ₪, בהתאם לבחירת המבוטח במועד ההצטרפות לביטוח.

כמו כן מבטיחה הפוליסה פיצוי של עד 50000 ₪ בעת ביצוע ניתוח לצורך טיפול בגידול סרטני בבלוטת הערמונית או בעת גילוי של סרטן שד מקומי. תקופת הביטוח היא עד גיל 75, כאשר גיל הכניסה המקסימלי הוא 60.

מגדל מזור מורחב

תכנית ביטוח נוספת המתייחסת באופן ספציפי למחלת הסרטן היא מגדל מזור מורחב מבית מגדל. התכנית כוללת פיצוי כספי מלא במקרה של עד שלוש מחלות קשות מתוך רשימה של שלושים ושניים מחלות ואירועים רפואיים ובנוסף כוללת פיצוי כספי מלא למקרה שני של מחלת הסרטן. כפי שאתם ודאי יודעים, חולים אונקולוגים שהחלימו נמצאים בסיכון לחזרת המחלה ולכן תמיד מומלץ לשקול את האפשרות לרכוש פוליסה המכסה את המבוטח כנגד מצב שבו ייאלץ להתמודד עם המחלה פעם נוספת לאחר ההחלמה.

קראו עוד

הרחבה על זכויות לבעלי מחלות קשות

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן