גמלה לילד נכה והטבות נוספות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ילדה, שמח, סרטןמוסד לביטוח לאומי מכיר בכך שהטיפול בילד נכה הסובל מליקוי קשה ושהגידול של ילד כזה, כרוכים בעומס רב ולכן המוסד לוקח חלק בהוצאות הכספיות העצומות בהן נאלצת לעמוד המשפחה.

זאת על מנת להקל על הגידול של הילד ולאפשר לו לנהל במידת האפשר אורח חיים תקין בחיק המשפחה והקהילה. הגמלה לילד הנכה משולמת החל מגיל 91 יום ועד להגיעו של הילד לגיל 18. לעומת זאת כשמדובר בילדים הסובלים מתסמונת דאון או ילדים עם ליקוי שמיעה, הרי שהגמלה משולמת להם החל מיום הלידה.

אם מדובר בילד הסובל מיותר מליקוי אחד המזכה בגמלת נכות, הגמלה תשולם לפי הליקוי המזכה בסכום הגבוה ביותר. יש לציין כי הגמלה לא משולמת לצמיתות כך שהזכאות לגמלה נבדקת מעת לעת, עד הגיעו של הילד לגיל 18.

אילו ליקויים מצדיקים קבלת גמלת ילד נכה?

  • עיכוב התפתחותי חמור (במקרה הזה הגמלה תשולם החל מגיל 91 יום ועד גיל שלוש שנים בלבד).
  • תלות גדולה יותר בצורה משמעותית בעזרת הזולת מבני גילו.
  • נדרשת נוכחות או השגחה קבועה של הזולת.
  • ליקוי מיוחד כמו לדוגמה ירידה בשמיעה, תסמונת דאון, אוטיזם, ירידה בראייה ודומיהם.
  • ליקוי מיוחד בשתי הגפיים.
  • בשל היעדר מוחלט של תקשורת מילולית, הילד זקוק לסיוע בתקשורת (במקרה הזה הגמלה משולמת החל מגיל שלוש שנים בלבד).
  • הילד זקוק לטיפולים רפואיים מיוחדים.

מה הם תנאי הזכאות לקבלת הגמלה?

  • הילד נמצא בישראל.
  • הילד הוא ילדו של מבוטח תושב ישראל.
  • הילד לא נמצא בחזקת משפחה אומנת ולא שוהה במוסד.
  • הילד לא מקבל קצבת ניידות (למעט מי שנקבעו לו 80 אחוז בניידות, או שנמצא שזקוק לכיסא גלגלים ואכן משתמש בו או שבמשפחתו של הילד ישנם לפחות שני ילדים נכים ולפחות אחד מהילדים מקבל גם קצבת ניידות).

כיצד ניתן להגיש את התביעה לקבלת גמלת ילד נכה?

אם הילד הזקוק לגמלה לא נמצא עם הוריו, את הבקשה צריך להגיש מי שמחזיק בו בפועל או האפוטרופוס שלו. אם הילד נמצא עם הוריו, את התביעה יגיש ההורה שעמו נמצא הילד. את התביעה יש להגיש לסניף המוסד לביטוח לאומי הסמוך למקום המגורים של הילד באמצעות טופס תביעת גמלה לילד נכה. כמו כן ניתן להגיש את התביעה בתיבת השירות של הסניף, בפקס או בדואר. תהליך הטיפול בתביעה לקבלת גמלה מפורט באתר של המוסד לביטוח לאומי.

הגשה של תביעה חוזרת לקבלת גמלת ילד נכה

אם חלפו שישה חודשים ממועד ההודעה על הגמלה או ממועד הדחייה של הגמלה, ניתן להגיש תביעה חוזרת. הכוונה היא למקרים שבהם נקבעה לילד גמלה חלקית או למקרים שבהם התביעה לקבלת גמלה נדחתה. עם זאת, במקרה שבו חלה החמרה במצבו הרפואי של הילד, ניתן להגיש תביעה חוזרת בכל זמן שהוא. זאת כמובן כל עוד ניתן להציג אישור רפואי המעיד על החמרה.

תקופת הזכאות לגמלת ילד נכה

הגמלה משולמת החל מהחודש שבו הוגשה התביעה למוסד לביטוח לאומי. עם זאת, המוסד רשאי לשלם את הכספים גם עבור התקופה שקדמה להגשת התביעה. זאת כמובן רק בתנאי שלפי המסמכים הרפואיים שצורפו לתביעה נראה כי התקיימו התנאים המזכים בגמלה. התנאים הרלוונטיים מפורטים בצורה ברורה באתר של המוסד לביטוח לאומי.

הטבות נוספות

בנוסף לגמלת ילד נכה, לפי חוק ההסדרים שנחקק בשנת 2009, עובד המועסק באותו מקום עבודה או אצל אותו המעביד במשך לכל הפחות שנה אחת ושהילד שלו חולה בסרטן, יהיה זכאי לזקוף עד תשעים ימי היעדרות בשנה וזאת על חשבון ימי החופשה המגיעים לו או על חשבון ימי המחלה שנצברו לו. במקרה שבו בן זוגו של העובד הוא עובד עצמאי ולא נעדר מעבודתו, במקרה שבו מדובר בהורה יחיד או במקרה שבו הילד נמצא בחזקתו הבלעדית, יוכל לזקוף עד 110 ימי היעדרות בשנה.

מעבר לכל זה מומלץ לברר בנוגע להטבות נוספות להן זכאים הורים לילדים הסובלים ממחלה ממארת כשבין היתר מדובר בקבלת תו נכה, השתתפות בשכר דירה, הלוואות לרכישת דירה, פטור מאגרת רישוי רכב, הנחה בתשלומי טלפון, הנחה בתשלומי ארנונה, הנחה במס רכישה, פטור ממס על קופות גמל, נקודות זיכוי במס הכנסה ועוד.

אולי יעניין אותך גם:

בשל הקורונה האגודה למלחמה בסרטן תגדיל סיוע לחולי סרטן במצוקה

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן