טיפול בבית והוספיס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בבית והוספיסלמרות הרפואה המתקדמת ולמרות כל שיטות הטיפול המתקדמות, קיימים מצבים רפואיים שבהם אין מנוס מלהכיר בעובדה כי אפסה התקווה. אך עצם העובדה כי אפסה התקווה לריפוי מהמחלה, שיכולה להיות סרטן עמיד ובעל גרורות רבות או מחלת ריאות במצב סופני או כל מחלה קשה אחרת, אין פירוש הדבר כי אין מה לעשות.

טיפול פליאטיבי, הלא הוא טיפול תומך, יכול להינתן בצורה טובה מאוד לא רק בהוספיס ומחוץ לבית כי אם גם בבית, בשיתוף קרובי המשפחה של החולה. חשוב להדגיש כי מטרתו של הטיפול הפליאטיבי הינה משולבת – גם הפחתה של סימפטומים כגון כאבים עזים או בחילות קשות וגם התייחסות להיבטים נוספים של רווחה אישית, גופנית ונפשית.

למי נועד הטיפול

טיפול בבית והוספיס נועד לחולים קשים, המוגדרים לעיתים כחולים סופניים או בשפה רשמית יותר כ"חולים הנוטים למות". ישנם מצבים שבהם מדובר בחולים קשים שביקשו לנצל את זכותם שלא לקבל טיפול מאריך חיים אך לעיתים מדובר גם בחולים שעדיין מקבלים טיפול להאטת המחלה כגון למשל טיפול בהקרנות או כימו לחולי סרטן או טיפולים ניסיוניים, ביולוגיים ואחרים למגוון מחלות קשות אחרות.

טיפולי הוספיס מחוץ לבית או הוספיס ביתי נחשבו בעבר למענה המתאים בעיקר לקשישים, אולם ברור כי בצורתו הנוכחית לא מדובר אך ורק במצבים כאלה. זו טיפול שמתאים גם לאנשים בגילאי העמידה, גם לאנשים צעירים ואפילו לילדים. על פי חקיקה מתקדמת המצויה בישראל, גם קופות החולים נדרשות לסייע בכך וישנם רופאים, אחיות ובעלי מקצועות פרא רפואיים המתמחים בליווי טיפול ביתי והוספיס.

איכות חיים בצל המחלה

הרפואה מוכוונת מאז ומעולם לרפא מחלות ולסייע בהארכת תוחלת החיים של המטופל. יחד עם זאת, הרפואה גם מכירה בכך שכולנו בני אנוש וכולנו צפויים לסיים את חיינו בזמן כזה או אחר. במסגרת הוספיס, טיפול ביתי או פליאטיבי, המטרה היא לקבל את העובדה הזאת, בסביבה בטוחה, תוך מתן אפשרות לחולה ולבני משפחתו לעבור את התקופה בצורה הטובה ביותר מבחינות רבות – רפואית, נפשית, פסיכולוגית, רוחנית.

מטרת הטיפול איננה להאריך את חייו של החולה ללא תוחלת מצב אחד, אך גם לא לקדם את מותו, כפי שניתן לראות בפרוצדורה שונה לחלוטין שנקראת המתת חסד. לצד הקלה בסימפטומים של המחלה, מאפשר הטיפול בבית להעניק יותר רווחה נפשית, לסייע לחולה ולבני המשפחה לשאוף לאיכות חיים מקסימלית באווירה נינוחה ככל שניתן. יש לציין כי על פי החקיקה הנוכחית בישראל זכאי חולה סופני לטיפול פליאטיבי, טיפול בבית באופי של הוספיס, ללא עלות ובסיוע שניתן על ידי קופות החולים.

הטיפול המשולב בחולה

כאשר מדובר בהוספיס בית או בטיפול ביתי, לרשות החולה ובני המשפחה עומדים כוחות עזר מקצועיים. לרשות החולה עומדים רופאים ואחיות המכירים אותו ואת צרכיו. לרשות החולה ובני המשפחה עשויים לעמוד אנשי מקצוע כגון פסיכולוגים, עו"ס, פסיכותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, מומחי פיזיותרפיה.

אנשי המקצוע מסייעים לחולה ולבני המשפחה המטפלים בו באופן הדוק, כאשר הטיפול היום יומי והשגרתי, וזהו הדבר שאליו יש לחתור, ניתן על ידי הקרובים, בני המשפחה המטפלים ולעיתים על ידי עובד סיעודי, חברות סיעוד או עובד זר שיכולים לסייע.

ישנן חברות המתמחות בטיפול פליאטיבי והוספיס בית, אשר פועלות בשיתוף קופות החולים ומסייעות לחולה ולבני המשפחה בכל פעם שיש בכך צורך. בין היתר מדובר במענה עשרים וארבע שעות במקרי חירום, הדרכה וליווי של ביצוע הליכים טיפוליים שונים, מתן מרשמים לתרופות השונות כגון לשיכוך כאב ובחילות, חולשה גופנית קשה, נדודי שינה וכן ייעוץ והדרכה בהתמודדות עם קשיים רגשיים.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן