סיעוד (עובד זר) לחולי סרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

סיעוד (עובד זר) לחולי סרטןההתמודדות עם מחלת הסרטן ועם הטיפולים המקובלים כגון כימותרפיה, ניתוחים, הקרנות וכיוצא בזה, איננה דבר פשוט. רבים מהחולים חווים תקופות של מצוקה, לפעמים כאבים, בחילות וחוסר תיאבון, ירידה בדימוי הגוף.

גם קשיים רגשיים, מועקה, דיכאון וחרדות אינם נדירים. בעוד שיש בין החולים כאלה שמצבם הרפואי והתפקודי מאפשר להם לתפקד כמעט כרגיל, אפילו להמשיך בצורה כזאת או אחרת בחיי עבודה, בילויים, גידול משפחה או לימודים, יש כאלה שסובלים מירידה תפקודית משמעותית ביותר. במידה וזהו המצב, עומדת לרשות החולים האפשרות להיעזר בשירותי סיעוד, לרבות מטפלים סיעודיים זרים.

שירותי סיעוד – לא רק לקשישים!

טעות רווחת היא להניח כי סיעוד ובפרט כזה שניתן על ידי עובד זר, יתאים אך ורק לקשישים. אמנם, נכון כי מרבית המטופלים הסיעודיים הינם קשישים, אבל גם חולים צעירים הסובלים מירידה של ממש ביכולת התפקוד בהחלט זכאים להעסיק עובד זר.

בהערת אגב נציין כי במקרים מסוימים ניתן לקבל אישור מביטוח לאומי להיעזר בעובדי סיעוד מקומיים על חשבון הביטוח. מצב כזה יתאים גם לחולי סרטן שזקוקים לסיוע מזמן לזמן אך לא בקביעות. על פי קביעת ביטוח לאומי, מקבלים אישור למספר שעות מסוים שאותו ניתן לנצל לאחר פניה לחברה המעניקה מטפלים בהסדר עם ביטוח לאומי.

חולי סרטן ומבחן תלות

העסקת עובד זר בסיעוד תהיה אפשרית אך ורק על סמך קבלת אישור מתאים – היתר העסקת עובד זר. במקביל, יש צורך לתאם עם ביטוח לאומי עריכה של מבדק המכונה מבחן תלות. מבחן מסוג זה נועד לקבוע שני דברים.

ראשית, האם קיים צורך אמיתי בעובד סיעודי (זאת, על מנת לשלול הבאת עובד זר למטרות אחרות, למשל לצורך ביצוע עבודות ניקיון או אחזקת בית). שנית, מטרת המבחן היא לאפשר קבלת קצבה לשירותים מיוחדים.

קצבת שירותים מיוחדים משולמת לחולים הזקוקים לעזרה צמודה לצורך ביצוע פעולות יום יומיות ואשר אינם מאושפזים. קצבה זו יכולה להינתן גם באופן חלקי, אם הירידה ביכולת התפקוד איננה מאפשרת לקבל קצבה מלאה. מבחן התלות בודק כיצד הנבדק, חולה הסרטן, מתפקד מבחינות שונות. למשל, עד כמה החולה יכול להתלבש בעצמו, לשמור על היגיינה אישית, להתנייד, ליטול תרופות, לאכול ועוד.

היתר להעסקת עובד סיעודי

היתר להעסקת עובדים זרים במקצועות הסיעוד יש להגיש לרשות האוכלוסין וההגירה. חולי סרטן שאושרה להם קצבת נכות וקצבה לשירותים מיוחדים יוכלו להגיש בקשה להיתר ובקשה כזאת אפשרית גם לילדים חולי סרטן שעומדים בקריטריונים. יש צורך לצרף מסמכים רפואיים וכן חוות דעת של הרופא האונקולוג.

על החולה להגיש בקשה להיתר העסקת עובד זר, להוסיף במידת הצורך מסמך שנקרא התחייבות מעסיק וכן ויתור סודיות. יש לציין כי הגשת בקשה להיתר כרוכה בתשלום אגרה. לאחר הגשת הבקשה מתכנסת וועדה אשר בודקת את המסמכים הרפואיים ומחליטה האם המצב הרפואי והתפקודי אכן מצריך העסקה של עובד זר.

עובדים זרים וחברות סיעוד

הקשר הראשוני בין החולה, הנחשב למעסיק של העובד הזר, לבין העובד נעשה בדרך כלל באמצעות חברות שמספקות עובדי סיעוד. עובדי סיעוד עשויים להימצא לרשות החולה בביתו, עשרים וארבע שעות ביממה אך ישנם עובדי סיעוד שעשויים להתלוות לחולה גם במסגרות רפואיות.

ניתן לפנות ישירות לחברות הסיעוד או להיעזר לצורך כך גם בצוות העובדים הסוציאליים שעומדים לרשות החולים בבתי החולים, בקופות החולים, ברשויות המקומיות. למרות שהחולים נחשבים למעסיקים של העובדים הזרים, הרי שחברות הסיעוד אחראיות לאיכות הטיפול ועליהן לקיים ביקורים באופן קבוע, מעת לעת, בבית המטופל לצרכי פיקוח ובקרה.

אולי יעניין אותך גם:

ערעור על דחיית בקשה לקצבת סיעוד לחולי סרטן

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן