זכויות בקופת חולים לחולי סרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זכויות בקופת חולים לחולי סרטןכל ישראלי מחזיק בביטוח משלים כזה או אחר באחת מבין ארבע קופות חולים הפועלות כיום בישראל. הביטוחים האלה מלווים אותנו בכל חיינו, כולל במקרים החמורים ביותר שיש – מחלת הסרטן למשל.

לא כולם מודעים לכך אבל דרך הביטוחים של קופות החולים ניתן לקבל זכויות, הנחות וסבסודים רבים. בכוחם להקל בצורה משמעותית על הנטל הכלכלי הקשור בהתמודדות עם הסרטן ולהגדיל את סיכויי ההתמודדות המוצלחת עם המחלה תוך כדי.

חשוב להדגיש כבר בנקודת ההתחלה שהיקף הכיסויים וסוגם משתנה בהתאם לפוליסה הספציפית שהאדם מחזיק בה והמדיניות של קופת החולים. כמו כן גם סל הבריאות המשתנה של מדינת ישראל עשוי להשפיע. התוצאה היא שמה שנכון היום עשוי לא להיות רלוונטי בשנים הבאות: מומלץ לראות מה מוצע במסגרת הביטוחים אחת למספר חודשים כדי לראות אם משהו משתנה.

רשימה ארוכה של זכויות

החדשות המעודדות הן שחולי סרטן עשויים לקבל זכויות מגוונות ומשמעותיות דרך קופות החולים השונות. הקבוצה הראשונה של הזכויות היא פטור מתשלום על תרופות ושירותים רפואיים מוגדרים הניתן לחולים במחלות קשות, ובכלל זה סרטן.

משמעות הזכות הזו, שאמורה להינתן באופן אוטומטי למבוטחים, היא שהמבוטחים אינם צריכים לשלם השתתפות עצמית על תרופות (במסגרת התקנות בקופת החולים) או שירותים רפואיים שונים (כפי שמגדיר משרד הבריאות במסגרת סל הבריאות).

כאשר התרופה אינה חלק מסל הבריאות יכולים המבוטחים לקבל דרך קופת החולים שלהם הנחה משמעותית ברכישה שלה, וזאת בבתי מרקחת המקיימים הסדר עם קופת החולים. הצפי כאן הוא למחירים שונים של אותה תרופה בבתי מרקחת שונים, כך שלצד מימוש הזכאות מומלץ לבצע השוואת מחירים בין מספר בתי מרקחת זמינים. קופות החולים מסבסדות לצד זה אביזרים חיוניים לחולי סרטן, למשל פאה או התקן דיבור אלקטרוני לחולים שעברו כריתה מלאה של הגרון כתוצאה מגידול שהופיע באזור.

לחולים כרוניים יש בהמשך לכך תקרת תשלום ברכישה של תרופות מוגדרות: על רכישה של תרופה מסל הבריאות מעבר לתקרה שהוגדרה עבורם הם זכאים לפטור מתשלום, אשר גובהו משתנה בהתאם למדיניות של כל קופת חולים. תקרת תשלום קיימת גם ברכישה של מזון תרופתי או ייעודי.

זכות אחרת הניתנת לחולי סרטן היא מימון טיפולי שיניים על ידי קופת החולים, וזאת כאשר טיפולי הכימותרפיה או הקרינה הביאו לנזק משמעותי לשיניים. גובה הכיסוי משתנה בהתאם למועד הפגיעה, כאשר לאחר הטיפולים ניתן לקבל כיסוי של מלוא הסכום של טיפולים משמרים או משקמים – כל עוד פונים לקופת החולים תוך עד שנתיים מרגע סיומו של הטיפול.

הוצאות שהייה

קופת החולים עשויה לממן את ההוצאה הכספית של שהייה בבית מלון בתקופת טיפולי כימותרפיה או הקרנות, וזאת כאשר הוא לא מתאשפז במוסד הרפואי וכאשר המוסד הרפואי רחוק מביתו. במקרה הזה עשויה קופת החולים להעניק החזר גם למלווה של החולה, וזאת אם המכון האונקולוגי הגדיר שהוא אכן חיוני עבור המטופל.

מבוטחי קופת החולים המגיעים למקום קבלת הטיפולים בתחבורה ציבורית, ברכב פרטי או במונית עשויים לקבל החזר מקופת החולים שלהם.

סיוע נקודתי

קופות החולים מעניקות למבוטחיהן החולים במלחת הסרטן, ולעיתים גם הזכ, עזרה על ידי בעלי מקצוע מטעמה של הקופה. המטרה כאן היא לספק את המענה המקיף למבוטחים תחת קורת גג אחת, בלי שהם יצטרכו לכתת את רגליהם בין מומחים שונים בערים שונות.

בין בעלי המקצוע הרלוונטיים ניתן למנות אחות מתאמת מטעמה של קופת החולים, גורמי רווחה ועבודה סוציאלית, יחידות לטיפולי יום ומוקדי יום, רפואת מומחים ועוד. מומלץ לברר מה קופת החולים מציעה בסניף הקרוב לבית ולנסות לרכז בו את הטיפולים.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן