חוות דעת שנייה לאבחון מחלת הסרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חוות דעת שנייה לאבחון מחלת הסרטן

חוות דעת שניהבעבור חולי סרטן, הגילוי בדבר הופעתו של הגידול הסרטני מעלה שורה ארוכה של חששות ופחדים, אשר במקרים לא מעטים, מתעצמים עקב מידע המופיע ברחבי הרשת, אשר בחלקו אינו מדויק ואינו מתייחס פרטנית למצבם.

משכך, ובמצב בו קיים חשש להופעתו של גידול סרטני, הדרך היחידה לאשר או לבטל את החשש בצורה חד משמעית היא לבצע בדיקה רפואית מקיפה ופרטנית לצורך אבחון המחלה, וקבלת חוות דעת רפואית המתארת את המצב לאשורו.

חרף האמור, חילוקי דעות בתחום מדע הרפואה הם תופעה שכיחה ביותר, כאשר כמעט כל רופא מסתמך על אסכולות רפואיות שונות, מה שגורר פעמים רבות שונות משמעותית באופן האבחון והטיפול של מחלות שונות בין רופאים, ולרבות מחלת הסרטן.

כך לדוגמא, בהתייחס לתסמין מסוים ממנו סובל החולה, בעוד שרופא אחד יפתור את העניין בשורה של מיחושים רפואיים פעוטים, הרי שרופא שני אכן עשוי לאבחן כי לאור אותם הנתונים, קיים צורך בביצוע בדיקות מקיפות יותר, אשר עלולות להוביל בסופו של דבר לאבחנה בדבר גילוי של גידול סרטני.

חוות דעת שנייה – מתי נדרשת?

כאמור, ולאור המגוון הרחב של האסכולות הרפואיות השונות, והשוני בשיטות הטיפול הפרטניות של כל רופא ורופא, מקרים בהם שני רופאים מגיעים למסקנה זהה לחלוטין הם נדירים למדי, ומתרחשים אך במידה והממצאים ברורים מאליהם. במקרים אחרים, רופאים שונים עשויים להוציא תחת ידם חוות דעת רפואיות, אשר אף שמתייחסות לאותו המקרה, שונות לחלוטין האחת מהשנייה.

מסיבה זו, ובמטרה להבטיח כי מצבו הרפואי של הפונה יאובחן בצורה הטובה ביותר, במרבית המקרים, ובמיוחד בשעה שקיים חשש להופעת תסמיניה הראשונים של מחלה חמורה, כדוגמת מחלת הסרטן, מומלץ שלא להסתפק בחוות דעת רפואית אחת, ולפנות גם לרופא נוסף בבקשה לקבלת חוות דעת שנייה. כמובן שהדבר משתמע לשני הכיוונים, כאשר גם במידה והרופא הראשון מצא חשש להימצאות גידול סרטני, לא מן הנמנע שרופא שני ימצא הסבר אחר, מה שיסיר מהפונה את העננה הרובצת מעליו.

לאור האמור, פנייה לקבלת חוות דעת שנייה היא כמעט תמיד בבחינת – אם לא יועיל-לא יזיק, שכן במקרה הגרוע, שתי חוות הדעת יהיו זהות לחלוטין, והדבר יסתכם אך בטרחה מועטה. עם זאת, במקרים רבים, השוני בין חוות הדעת הוא שמבטיח כי מצבו הרפואי של הפונה יאובחן בצורה המדויקת ביותר, וכידוע – אבחנה מדויקת היא הבסיס להבטחת טיפול רפואי הולם ומותאם אישית.

חוות דעת שנייה – למי לפנות?

למרבה המזל, במדינת ישראל לא קיים מחסור ברופאים, כאשר בחישוב של מספר הרופאים לנפש, ישראל ממוקמת במקום מצוין, כך שכל תושב במדינה נהנה מנגישות לשירותי רפואה, בכל מקום בארץ. מסיבה זו, פונה המבקש לקבל חוות דעת שנייה יכול לפנות לכל אחד מעשרות הרופאים הסמוכים למקום מגוריו, ובמיוחד שבהתאם לחוק זכויות החולה, כל אדם בישראל זכאי לקבלת חוות דעת רפואית שנייה, בנוסף לאבחנה הראשונה שקיבל.

עם זאת, ובמטרה להבטיח כי מטרתה של חוות הדעת השנייה, לאושש או לבטל את חוות הדעת הראשונה, אכן תוגשם, מומלץ לפנות לצורך כך לרופא מקצועי ומוכר בתחומו, ובמידת האפשר, ניתן אף לבחון אפשרות לפנות לרופא פרטי, ולא מטעם קופות החולים בישראל. גם אם במרבית המקרים מדובר בהוצאה כספית נוספת, הרי שאבחנה רפואית מדויקת היא בעלת חשיבות עצומה, ובמיוחד במקרים של חולי סרטן, המאפשרת להחל בהקדם בטיפולים הרפואיים המותאמים ישירות למצבם, מה שלא פעם, מתגלה בסופו של דבר אף כמציל חיים לכל דבר ועניין.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן