זכויות מטופלים בהקרנות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זכויות מטופלים בהקרנותהקרנות הן טיפולים בעלי תופעות קשות שמטרתם למגר את התאים הסרטניים. תוך כדי הטיפולים נפגעים גם תאים בריאים ונגרם נזק לאזור אליו נעשית ההקרנה, לפחות באופן זמני. מטופלים בהקרנות זכאים לזכויות מיוחדות בעקבות הטיפול המקשה עליהם את התפקוד היומיומי.

הטבות בעקבות נכות רפואית

לחולי סרטן המטופלים בהקרנות נקבעת לרוב נכות, לפחות לתקופה זו, של 100%. ללא קשר לקבלת קצבת נכות, מגיעות למטופל בהקרנות הטבות שונות הנובעות מן הנכות הרפואית עצמה. בין ההטבות שעשויות להינתן הן פטור ממס הכנסה, אפשרות להוציא כספים מקופת גמל לפני הזמן עם פטור ממס, הנחות בארנונה ועוד.

קצבת נכות

מטופל בהקרנות יכול להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות. חולי סרטן המטופלים בהקרנות רשאים להגיש תביעה לקצבת נכות במסלול המהיר ופנייתם תטופל תוך 30 יום. יש לקחת בחשבון שיתכן שהמטופל לא יזומן לועדה הרפואית ושיעור הנכות והקצבה יקבע על פי מסמכים רפואיים בלבד.

רופא ביטוח לאומי יקבע האם נדרשת נוכחות המטופל או לא. חשוב להגיש את כל המסמכים שיכולים להעיד על מצבכם הרפואי, כולל מסמכים המעידים על בעיות רפואיות נוספות מלבד הסרטן וכל טופסי הפניה של ביטוח לאומי הנדרשים.

קצבת שירותים מיוחדת

קצבה זו עשויה להינתן למטופלים מגיל 18 עד גיל הפרישה בהתאם ליכולת התפקוד שלהם ומידת התלות שלהם בזולת. קצבה זו יכולה להינתן מבלי להתייצב בפני ועדה רפואית אלא על פי הגשת מסמכים בלבד הכוללים טופס הערכת מצב החולה לזכאות לקצבת שירותים מיוחדים שתמולא על ידי הרופא המטפל וכל המסמכים הרפואיים המעידים על מצבו. קצבה זו ניתנת לרוב בשיעור של כ- 50%. כאשר מדובר על חולה הנמצא בהוספיס ותלוי באחרים לחלוטין הקצבה תהיה בשיעור של 188%. שיעור הקצבה המלאה (100%) ליחיד נכון לשנת 2017 היא 2342 ₪.

גמלת סיעוד

גמלת סיעוד היא גמלה הניתנת למטופלים בגיל הפרישה ומעלה. היא ניתנת למטופלים שיכולת התפקוד היומיומית שלהם נמוכה מאוד והם תלויים באחר על בסיס קבוע. גמלה זו נמדדת בסכום כספי עבור שעות טיפול שבועיות של עובד זר המוענקות למטופל (במידה והמשפחה מעסיקה עובד ישראלי ישנה תוספת של שעות) או ניתנת כסל שירותים על פי צרכי המטופל כפי שנקבעו בועדה לכך.

הגמלה נחלקת לשלוש רמות על פי מידת הסיעוד. ברמה א' זכאי המטופל לגמלה של 91% או 9.75 שעות טיפול שבועיות. אם נקבע ששיעור הגמלה הוא רמה ב' מוענקות למטופל  16 שעות שבועיות וברמה ג'- 18 שעות שבועיות.

גמלת ילד נכה

מצב בו ילד חולה בסרטן וזקוק להקרנות ולעזרה קבועה בחיי היומיום יכולה להיות מכה קשה למשפחה. לכן, כאשר ילד מגיל הלידה עד גיל 18 ושלושה חודשים חולה בסרטן וזקוק לטיפולים משפחתו זכאית לקבלת גמלת ילד נכה. שיעורה של גמלה זו הוא 188% עד חודש לאחר סיום הטיפולים. לאחר מכן ניתנת גמלה בשיעור של 100% לחמישה חודשים נוספים.

במצב בו גם לאחר הטיפולים הילד נותר תלוי בסביבתו ממשיכה להינתן גמלה של 188%. אם הטיפולים גרמו למחלה קשה וממושכת ממשיכה להינתן גמלה של 100%. קביעת הזכאות לגמלה יכולה להתבצע גם מבלי שהילד יתייצב בפני ועדה רפואית.

ימי מחלה למשפחה

טיפולים תכופים למטופל דורשים גם מן ההורה או בן/בת הזוג להיעדר מעבודתם. בן או בת זוג של מטופל בהקרנות רשאי להיעדר עד 60 יום בשנה מעבודתו ולקבל זאת כיום מחלה. הורים רשאים להיעדר כל אחד עד 90 יום בשנה מעבודתם. הורה יחיד רשאי להיעדר עד 110 ימים.

הטבות נוספות

הטבות נוספות הניתנות למטופלים בהקרנות הן הסעות לטיפולים הממומנות ע"י קופת החולים, הנחה בתחבורה ציבורית, פטור מהשתתפות עצמית עבור שירותיה השונים של קופת החולים, פטור מתשלום עבור חניה בביה"ח ממשלתי בזמן הטיפול, סיוע כלכלי מהאגודה למלחמה בסרטן ועוד.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן