זכויות בבתי חולים לחולי סרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זכויות בבתי חולים לחולי סרטןחולי סרטן ניצבים בפני התמודדות לא פשוטה בכל יום, וכך גם המשפחה שלהם. מרגע גילוי המחלה החמורה הזו בגופם החיים שלהם צפויים להשתנות מן הקצה אל הקצה, כשבמצבים מורכבים עצם קיום "החיים עצמם" מוטל בספק.

כדי לסייע להם, כולל מבחינה כלכלית, יש רשימה ארוכה של זכויות שהם מקבלים מטעם המוסד לביטוח לאומי, קופות החולים, הביטוחים הפרטיים וגם בתי החולים הפועלים בתחומי ישראל. במדריך הבא נציג בפניכם את הזכויות העיקריות שחולי הסרטן זכאים להן בבתי החולים הפועלים בישראל.

פטור מתשלום

הזכות הראשונה של חולי סרטן בבתי החולים היא פטור מתשלומים אשר במצבים אחרים חלים על אנשים המגיעים למוסד הרפואי. על פי התקנות הנוכחיות בישראל חולי סרטן אינם נדרשים בתשלום עבור הפנייה שלהם לחדר המיון: הן אגרת חדר המיון והן התשלום עבור הטיפולים עצמם. את הזכות הזו אמורים החולים לקבל באופן אוטומטי, אם כי ייתכן מצב בו הוא יידרש להמציא אישורים ספציפיים המעידים על המצב שלו (בעיקר בפניות הראשונות לבתי החולים).

לא מכבר התבשרנו על הוזלה של מחיר המקסימום ליום חנייה בבתי החולים, שעומד כיום על 20 ₪ ל-24 השעות מרגע הכניסה לחניון. התקנות בישראל מגדירות שחולי סרטן ומטופלי כימותרפיה או הקרנות – כמו גם בני משפחתם – אינם נדרשים לתשלום כלל וכלל. שימו לב שהתקנות האלה תקפות הן לחניונים שהגורם שמתפעל אותם הוא בית החולים והן לחניונים שההפעלה שלהם נעשית באמצעות זכיינים חיצוניים.

חולים אונקולוגיים זכאים לקבל בהמשך לכך מימון ההוצאות לנסיעה שלהם עד למרכזים הרפואיים, כאשר הסבסוד במקרה הזה נעשה במסגרת הביטוח המשלים של קופות החולים. יש כאן הבדלם במידת הסבסוד, וזאת על פי סוג אמצעי התחבורה בו נעשה שימוש ונסיבות הפנייה. כך למשל מטופלים שאושפזו בבתי החולים כשהם הוסעו באמבולנס או בניידת של טיפול נמרץ יקבלו מימון מלא, בעוד שעבור נסיעה באמבולנס (ללא אשפוז) או נסיעה במונית ההחזר שניתן עומד על 50% מגובה התשלום.

שירות רפואי מתמחה

שירות רפואי מתמחה קיים בחלק מהמרכזים הרפואיים של מדינת ישראל ונוגע גם למלחת הסרטן. העיקרון כאן הוא שמצב רפואי המצריך מוסד המתמחה בשירות רפואי רלוונטי יאפשר למבוטח לקבל אותו באותו המוסד, גם אם יש לקופת החולים שהוא מבוטח בה הסדר עם מוסד אחר. אם ישנם מספר מרכזים רפואיים המתמחים במצב הרפואי הספציפי באפשרות קופת החולים להחליט עבור המבוטח היכן יינתן הטיפול, וזאת בהתאם לשיקולים של מרחק מביתו וגם זמינות. שימו לב שלא כל סוגי הסרטן מקנים את הזכות הזו.

מעון לחולי סרטן

האגודה למלחמה בסרטן מתפעלת את המעון על שם צ'ארלס קלור בגבעתיים, בו יכולים חולי הסרטן לקבל טיפולים ולהימצא תחת השגחה במהלך התקופה בה הם מקבלים טיפולים אונקולוגיים באחד מבתי החולים הרלוונטיים באזור המרכז.

זהו מעון המציע שורה ארוכה של שירותים עבורם: השהות היא בת חמישה ימים (ראשון עד חמישי בשעות הצהריים) בחדרים זוגיים, כאשר השוהים מקבלים הסעות מדי יום לבית החולים ובחזרה, שלוש ארוחות ביום וכן פעילויות העשרה ופנאי. למעון ניתן לפנות במסגרת המכון האונקולוגי או לחלופין המחלקה האונקולוגית במוסד הרפואי בו מטופל אותו אדם.

שימו לב שרשימת הזכויות של חולים במחלת הסרטן ממש לא מסתכמת בזכויות שהוזכרו כאן, גם אם חלקן חשובות מאד. מומלץ בכל מקרה לבחון היטב את הזכויות והתנאים לזכאות בכל אחת מהמסגרות שעשויה להעניק סיוע מהבחינה הזו. גורמים כמו האגודה למלחמה בסרטן יוכלו בוודאי להיות לעזר מהבחינה הזו.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן