קצבת הבטחת הכנסה – לחולי סרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קצבת הבטחת הכנסה - לחולי סרטןקצבת הבטחת הכנסה נועדה לאפשר קיום לקבוצות אוכלוסייה שאינן יכולות להתפרנס ברמה מסוימת ומינימלית שנקבעה בתקנות הביטוח הלאומי ובחקיקה נלווית.

אף כי מקבלי קצבאות הבטחת הכנסה עשויים להיות מובטלים שאינם זכאים לדמי אבטלה, למשל, הרי שגם חולי סרטן עשויים להיות זכאים במקרים מסוימים לקצבה מסוג זה.

הבטחת הכנסה – גם כקצבה זמנית

חולי סרטן אינם מקשה אחת. ישנם חולים שמצבם הרפואי קשה מאוד ואשר אין הם יכולים לתפקד ללא עזרה או ליווי צמוד. חולים אחרים יכולים להיות אנשים מתפקדים לכל דבר, כאשר הם ממשיכים בשגרת חיים רגילה או רגילה למחצה ואפילו עובדים, בזמן שהם מקבלים מעת לעת טיפול מתאים או כאשר הם מגיעים לביקורת מזמן לזמן לבדיקת אופן ההחלמה.

יש והחולה נמצא זכאי לקצבאות כגון קצבת נכות כללית או קצבה לשירותים מיוחדים וישנם מצבים שבהם הוא לא ימצא זכאי לקצבאות כאלה אך שמורה לו הזכות לקבל קצבאות אחרות ובהן כמובן קצבת הבטחת הכנסה.

למותר לציין כי עבור חלק מחולי הסרטן בארץ קצבת הבטחת הכנסה תהיה מקור הכנסה עיקרי זמני, בטרם אושרה קצבת נכות. מכיוון שקיים פרק זמן, לפעמים ארוך למדי, בטרם יאשר ביטוח לאומי את קצבת הנכות, ניתן להגיש בקשה לקבלת קצבת הבטחת הכנסה לתקופת ביניים בטרם אושרה הקצבה העיקרית.

קצבה בגיל העבודה

קצבת הבטחת הכנסה נועדה לאזרחי ישראל בלבד או לתושבים המתגוררים בארץ שנתיים לפחות. הקצבה נועדה לבוגרים, כלומר לאנשים בגיל העבודה ולא לבני למטה משמונה עשרה שנים. גם חולים פנסיונרים עשויים להיות זכאים לקצבה זו. קריטריון מרכזי שעומד בפני פקידי הביטוח הלאומי כאשר הם מחליטים האם לאשר או לא לאשר קצבה זו הינו רמת ההכנסה.

בתור רמת ההכנסה נלקחים בחשבון לא רק הכנסות ממשכורת, משכר עבודה, פנסיה או הכנסה מעסק עצמאי. גם נכסים פיננסיים כגון תיק ניירות ערך או תוכניות חיסכון בבנק עשויים להיחשב כהכנסה לעניין הזכאות לקצבה. ראוי לציין כי מקבלי קצבת הבטחת הכנסה נדרשים בדרך כלל להתייצב באופן רציף בלשכת העבודה. עם זאת, עבור חולי סרטן ניתן לקבל פטור מדרישה זאת כאשר ניתן להוכיח במסמכים רפואיים כי החולה אינו מסוגל לעבוד מפאת מחלתו.

ללא תשלום רטרואקטיבי

קצבת הבטחת הכנסה תשולם לאחר שמגישים תביעה לביטוח לאומי. נדגיש כי בניגוד לקצבאות אחרות, זוהי קצבה שלא תשולם גם לעומדים בקריטריונים עבור תקופה קודמת. יש למלא את הבקשה ולמסור לפקיד הביטוח הלאומי. ניתן גם לשלוח את הטפסים וכן יש לצרף צילום תעודת זהות, מסמכים המעידים על הכנסות וכן אישורים רפואיים.

על חולה סרטן להגיש כל מסמך רפואי שיעיד על מצבו הרפואי ובדרך כלל יהיו אלה המסמכים שאותם מצרפים במקביל גם לבקשה לקבלת קצבת נכות או קצבה לשירותים מיוחדים. מומלץ לצרף חוות דעת מפורטת של הרופא המטפל ושל האונקולוג.

ראוי להוסיף ולומר כי בתנאים מסוימים גם מי שהכנסתו זעומה ואשר נבצר ממנו לעבוד בשל טיפול בקרוב משפחה חולה עשוי לקבל קצבת הבטחת הכנסה. כך, למשל מי שמטפל בקרוב משפחה חולה סרטן עשוי להיות זכאי לקצבה.

איך קובעים את סכום הקצבה?

סכום קצבת הבטחת הכנסה נקבע על פי קריטריונים שונים. בראש ובראשונה יש משמעות לשאלה האם הזכאות לקצבה היא ליחיד או לבני זוג. בנוסף, גודל המשפחה נלקח בחשבון. אם לחולה הסרטן יש ילדים קטנים, תשולם קצבה גבוהה יותר. גם לגיל של מקבל הקצבה יש משמעות. סך הקצבה עשוי לנוע בין כאלפיים ₪ לבין כארבעת אלפים ₪ ולעיתים גם יותר.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן