זכויות בני משפחה מטפלים בחולה סרטן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זכויות בני משפחה מטפלים בחולה סרטןעם הגילוי שאדם מסוים חולה בסרטן משתנים לא רק החיים שלו אלא גם של כל הקרובים לו – בעיקר בני המשפחה. מרגע זה הם צריכים להשקיע הרבה מאד מזמנם על מנת לסייע לבן המשפחה, לגשת איתו לאבחונים או לטיפולים וגם להוציא סכומי כסף גבוהים.

מדובר במצב שכל אחד מאיתנו היה שמח להימנע ממנו, אבל כזה שאם הוא מאפיין אותנו יצריך את מלוא ההשקעה, הרגישות והאהבה.

כדי להקל ולו במעט על מצבם של בני המשפחה אשר גילו שיקירם חולה בסרטן, יש כיום רשימה די מכובדת של זכויות שהם זכאים להם מהמוסדות השונים ולפעמים גם המדינה.

המאמר הבא יציג בפניכם את הזכויות העיקריות הניתנות כיום לבני משפחה המטפלים בחולה סרטן. שימו לב שרוב הזכויות הן כלליות ומהוות חלק מהזכויות הניתנות לבני משפחה המטפלים באנשים חולים או בעלי מוגבלויות פיזיות.

הטבות במיסוי

תשלום מיסים מהווה חלק משמעותי מההוצאות השוטפות שלנו, תוך שהוא נוגס בהכנסות שאנחנו מקבלים ממקורות שונים בצורה משמעותית. לכן ברור מדוע זכויות הקשורות למיסוי יכולות לסייע לאנשים המתמודדים עם סרטן או מחלה אחרת של האדם היקר להם.

בעיקרון הורים לילדים או לבוגרים המוגדרים כ"נטולי יכולת" מקבלים נקודות זיכוי נוספות, וכך גם עובד אשר בן הזוג שלו הוא בעל דרגת נכות של למעלה מ-90% ואינו מקבל הכנסות אחרות.

למי שיש קופת גמל, עשוי להינתן פטור ממשיכה של כספים במקרה בו המשיכה היא לצרכי הוצאות רפואיות. את הפטור מקבלים בכל מקרה בו דרגת הנכות שנקבעה לבן משפחה היא 75% ויותר.

תחום התעסוקה

התחום הבא בו ניתנות זכויות לבני משפחה מטפלים הוא תחום התעסוקה. דיני העבודה בישראל מאפשרים לעובדים להיעדר מהעבודה, על חשבון ימי המחלה הצבורים להם, לצורך טיפול בבן משפחה. אם המחלה היא של בן או בת הזוג, ניתן לזקוף עד שישים ימים בשנה בשל המחלה הממארת. במקרה של ילדים עד גיל 18 מספר ימי המחלה שאפשר לזקוף עומד על תשעים בשנה.

כאשר המחלה של האדם הקרוב מביאה לכך שבן המשפחה שלו נאלץ להפסיק את עבודתו ביוזמתו, הוא עשוי להיות זכאי לפיצויי פיטורין (שבתרחישים אחרים שמורים למקרי פיטורין). כמו כן אסור להפלות עובד עקב אותה סיבה. זכויות אחרות מאפיינות מצבים ספציפיים, דוגמת לידה. כך למשל עבור יולדת שבעקבות מחלת הסרטן דרגת אי כושר ההשתכרות שלה עומדת על 100%, רשאי בן הזוג לקבלת תגמולים אם המצב של אשתו הביא לכך שהוא זה שמטפל בתינוק באופן כמעט בלעדי.

גמלאות

רשימה אחרת של זכויות מכניסה לתמונות את הגמלאות, סכומי כסף הניתנים לעומדים בתנאים מסוימים. כאשר הילד סובל ממוגבלות פיזית או ממחלה קשה – סרטן בהחלט עונה על ההגדרה הזו – ייתכן שההורים יקבלו גמלת ילד נכה יחד עם זכויות כלכליות אחרות.

במצב בו האדם החלה נדרש לסיוע יומיומי, למשל בפעילויות השגרתיות ההכרחיות, עשוי בן המשפחה המטפל לקבל קצבה בגין שירותים מיוחדים וכן זכויות אחרות.

זכויות בבתי החולים

בני המשפחה של חולי הסרטן צפויים להעביר לא מעט מזמנם בבתי החולים עם האדם החולה. בתי החולים בישראל מעניקים לחולים עצמם לא מעט זכויות, כשבחלק מהמקרים מקבלים אותם גם בני המשפחה.

סוגיית החניה בבתי החולים היא מתסכלת על רקע המחיר הגבוה שלה (למרות הפחתת המחירים של החודשים האחרונים). פטור מתשלום החניה עשוי להינתן לבני משפחה של מטופלים אשר מאושפזים בבית החולים יותר משבועיים, מה שיכול למרבה הצער לקרות במקרה של סרטן.

 

אולי יעניין אותך גם:

זכויות רפואיות ילדים עם סרטן

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן