זכויות חולי סרטן – אופן קביעת הפיצוי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

זכויות חולי סרטן – אופן קביעת הפיצוימחלת הסרטן יכולה להופיע בתצורות שונות ובדרגות חומרה שונות. במרבית המקרים היא עשויה להיות מסכנת חיים במידה ולא מאובחנת בשלבים מוקדמים וגם להשפיע באופן משמעותי על חייו של החולה.

לרשות חולי הסרטן בישראל עומדות מספר זכויות, שאותן הם יכולים לממש. זכויות אלו מוצעות להם על ידי המדינה וגופים שונים מטעמה, כמו, המוסד לביטוח לאומי. כדי שיוכלו ליהנות מהן עליהם לעמוד במספר קריטריונים ומבחנים, הקובעים את אופי המחלה, מידת חומרתה וגם מוודאים שאכן הם זכאים לקבל את המגיע להם.

כמה מילים על זכויות חולי סרטן

הזכויות, העומדות לרשות חולי הסרטן בישראל, יכולות לסייע להם הן בפן הכספי והן בתחומים נוספים, הקשורים להתמודדותם עם המחלה. פטור ממס הכנסה הוא אחת הזכויות האלו, כשמדובר בפטור מלא במידה ונקבעו 100 אחוזי נכות לחולה. המוסד לביטוח לאומי מציע לחולים קצבת נכות כללית, קצבת שירותים מיוחדים המיועדת לגברים ולנשים החולים במחלה ולפני גיל הפרישה מהעבודה, קצבת אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות.

מבחני ועדה רפואית

כדי לממש את הזכויות המגיעות לחולי סרטן עליהם לעבור מבחנים מיוחדים, אותם מעבירות הוועדות הרפואיות מטעם הביטוח הלאומי. למשל, כדי לקבל את קצת הנכות מטעם המוסד לביטוח לאומי, על החולה להיות מעל לגיל 18 ומתחת לגיל פרישה ועם 60 אחוזי נכות לפחות, או 40 אחוזי נכות בחישוב משוקלל.

כדי לקבל את הקצבה, יש להגיש את התביעה בצירוף מסמכים רפואיים רלוונטיים המעידים על מצבו הבריאותי של החולה ובהמשך לעבוד ועדה רפואית. הועדה הרפואית הפועלת מטעמו של המוסד לביטוח לאומי היא זו הקובעת את אחוזי הנכות שלו ואת תקופת הזכות לקבלת הקצבה. ההתייצבות מול הועדה הרפואית הוא תנאי הכרחי לקבלת הקצבה ומימוש זכויות נוספות. אסור להקל בכך ראש ומומלץ לבצע את כל ההכנות הנדרשות, לרבות איסוף מידע ונתונים רפואיים חשובים, שיוכלו להעלות את סיכוייו של החולה לקבל את הקצבה הרצויה.

במקרים בהם אין לוועדה נתונים מספקים ומסמכים רפואיים, שיכולים לתמוך בפנייתו, היא עשויה לדחות את הבקשה לקבלת הקצבה. אולם, במידה ואכן נדחית, ניתן להגיש ערעור לצורך בחינתו המחודשת של המצב. הדבר נעשה על ידי ועדת ערר מיוחדת, הפועלת מטעמו של המוסד לביטוח לאומי, ועושה זאת מספר פעמים בכל שנה. גם כאן יש לצרף את כל המסמכים הנדרשים, המוכיחים שדחיית הבקשה לא היתה מוצדקת מלכתחילה.

קביעת פיצוי ביטוח אובדן כושר עבודה

חולי סרטן רבים, ולצד האתגרים הרבים שהם מתמודדים איתם, מוצאים את עצמם מאבדים את כושר עבודתם, את היכולת להתמודד עם משימות העבודה השונות הניצבות מולם ביום יום. פיצוי ביטוח אובדן כושר עבודה הוא אחת הזכויות העומדת לרשות החולים, והיא באה לידי ביטוי בתצורת קצבה כספית חודשית, שגובה נקבע בהתאם לתנאי הפוליסה, שנקבעה בין החולה לבין חברה הביטוח במעמד החתימה.

אופי הפיצוי נקבע בהתאם לסוג הפוליסה כאמור, כשמדובר באחת מתוך שלוש אפשרויות לרוב: פוליסה בסיסית, פוליסה מתקדמת או פוליסה מקיפה. לפוליסת הביטוח עצמה ניתן להוסיף סעיף מחלות קשות, שאותו ניתן לממש במקרים של מחלה קשה כמו סרטן, למשל.

במידה והחולה נאלץ להפסיק את עבודתו, מה שפגע באופן משמעותי ביכולת השתכרותו, ניתן לפנות ישירות אל חברת הביטוח כדי לממש את הפוליסה ולקבל את הקצבה המגיעה לו. לפני שרוכשים את הפוליסה עצמה חשוב לבדוק היטב את התנאים שלה, לקרוא את האותיות הקטנות ולהקדיש זמן לבחינת כל התנאים המוזכרים בה.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן