זכויות חולי לימפומה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בשל הקורונה האגודה למלחמה בסרטן תגדיל סיוע לחולי סרטן במצוקה

מערכת הלימפה מקבלת על עצמה כמה תפקידים במסע לעבר ההגנה על הגוף שלנו. המערכת, המורכבת מבלוטת הלימפה זכויות חולי לימפומהומאיברים דוגמת מח העצם והטחול, מסייעת להגן על הגוף בפני זיהומים ובכך לוקחת חלק במערכת החיסונית. לימפומה היא סרטן המתפתח במערכת הלימפה, בעיקר אצל גברים ובמיוחד בגילאים מבוגרים. ידועים כיום כמה גורמי סיכון ללימפומה, דוגמת קרינה, כימותרפיה, חשיפה לכימיקלים ועוד, אם כי במקרים רבים לא יודעים כלל מהו גורם הסיכון שהביא למחלה אצל אדם ספציפי.

זכויות חולי לימפומה נועדו לסייע בהתמודדות עם המחלה

חולי לימפומה ומשפחותיהם ניצבים בפני התמודדות יום-יומית שאינה פשוטה, הן ברמה הבריאותית והן בזו הכלכלית. מחלת לימפומה, על סוגיה, כרוכה בתסמינים שאינם נעימים כלל – וזאת כמובן לצד הסיכונים החלים כאשר המחלה הולכת ומתפשטת בגוף.
חולי הלימפומה מאבדים פעמים רבות באופן הדרגתי את יכולת התפקוד שלהם, עד למצב בו אינם יכולים לעבוד כלל. הכנסותיהם נפגעות בצורה משמעותית, כאשר מהעבר השני של המשוואה ההוצאות דווקא עולות: בעיקר בכל הנוגע בטיפולים המיועדים כיום למחלת הסרטן.

הזכויות הרפואיות לצד הזכויות הכלכליות, ההנחות וההטבות השונות מעניקות לכן לחולים את מרווח הנשימה הכלכלי ועשויות לאפשר להם להמשיך ולהתקיים בכבוד חרף הקשיים.

אילו זכויות מרכזיות מגיעות לחולי לימפומה מטעם המוסד לביטוח?

הגורם העיקרי המספק את הסיוע לחולי הלימפומה הוא המוסד לביטוח לאומי. בשלב הראשון, לאחר הגשת הבקשה לזכויות השונות, תתקיים ועדה רפואית שתגדירי את דרגת הנכות של האדם בהתאם לחומרת המחלה, להשפעתה עליו וליכולת התפקוד שלו. אחוזי הנכות יגדירו יותר מכל את הזכויות שעשוי האדם החולה לקבל.

הזכות המשמעותית הראשונה היא קצבת נכות כללית, המיועדת לאנשים אשר דרגת אובדן כושר העבודה הנוכחית שלהם עומדת על 50% ומעלה. מדובר בסכום כסף שהאדם מקבל באופן חודשי, בין אם לצמיתות ובין אם לפרק זמן מוגדר.
קצבת שירותים מיוחדים היא זכות בולטת נוספת, המיועדת לאנשים שעקב הפגיעה ביכולת התפקוד העצמאי שלהם זקוקים לסיוע של הזולת. כאן מדובר בסכומי כסף המשולמים על פי רמת הסיוע הנדרש והתלות של האדם החולה בסביבה.
אם האדם מוכיח שהוא חלה בלימפומה עקב תנאי התעסוקה שלהם במרוצת השנים, בעיקר בכל הנוגע לחשיפה אפשרית לכימיקלים ולחומרים מסוכנים אחרים, הלימפומה עשויה להיות מוכרת כמחלת מקצוע. במקרה הזה החולים עשויים לקבל קצבה ובנוסף לכך טיפולים רפואיים ללא תשלום, תוכניות של שיקום מקצועי ועוד.

אילו זכויות מגיעות לחולי לימפומה מטעם מס הכנסה?

גם מס ההכנסה מעניק זכויות מסוימות לחולי לימפומה, בעיקר חולים מורכבים בעלי דרגת נכות של 90% ומעלה. עבורם יינתן פטור מלא מתשלום מיסים עבור הכנסותיהם, כולל כמובן הכנסות שמקורן אינו בעבודה כפי שצפוי (והרי דרגת נכות כזו מבטלת כמעט לחלוטין את יכולתו של האדם לעבוד).

שימו לב שהפטור הוא ברוב המקרים זמני, למעט מצבים בהם האדם סובל לצד הלימפומה מליקויים אחרים ה"תורמים" אף הם לאותה דרגת נכות גבוהה של 90% לפחות.

ומהן הזכויות של חולי לימפומה בחברות הביטוח?

לרבים כיום יש ביטוחי בריאות פרטיים, המשלימים כמובן את הביטוח הבסיסי יותר שמספקות קופות החולים לכל ישראלי. הזכויות הספציפיות משתנות בהתאם לתנאים של כל פוליסה, אולם נקודת המוצא היא שניתן לקבל פיצויים שונים עקב אובדן כושר עבודה, סעיף המחלות הקשות במסגרת הביטוחים, קביעת דרגת הנכות וכן הלאה. מומלץ שכל אדם יבחן את הנעשה בתיק הביטוחי שלו, לצד האפשרויות שהוא עתיד לקבל מטעם המוסד לביטוח לאומי ומס הכנסה.

בדיקה של מומחים בתחום לאיתור הזכויות, ולעתים גם סיוע בהליך הבקשה בדרך לקבלתן, עשויה במקרים רבים להגדיל את אחוזי ההצלחה ולקצר את הזמנים עד לקבלת מלוא הזכויות.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן