על הזכות להקפאת זרע לחולים אונקולוגיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הקפאת זרע לחולים אונקולוגיים – זו זכותכם

כאשר אדם מתבשר שהוא חולה באחד מסוגי הסרטן, הוא מודע לכך שחייו משתנים מן הקצה אל הקצה. גבר הנמצא בגיל הפוריות,הקפאת זרע לחולים אונקולוגיים – זו זכותכם ועשוי להיות מעוניין להביא בעתיד הנראה לעין ילדים לאוויר העולם, ירצה ככל הנראה שהתפתחות המחלה העתידית לא תפגע בסיכוייו. האפשרות של הקפאת זרע לחולים אונקולוגיים, הניתנת בישראל לעומדים בתנאים מוגדרים, היא אחת הפעולות ההכרחיות במישור הזה.

אילו שירותים מקבלים במסגרת הזכות להקפאת זרע?

הקפאת זרע לחולים אונקולוגיים (בדומה להקפאה לכל מטרה אחרת למעשה), מיועדת למטרה המבורכת של שימור פוריות. במסגרת זו הזרע יישמר בבנק הזרע לצורך שימוש עתידי, וזאת עקב החשש שאיכות הזרע של הגבר בעתיד לא תהיה מספקת כדי ליצור הפריה. בהקשר הנוכחי, חולים במחלות הסרטן השונות יהיו מעוניינים לבצע ככל הנראה את הקפאת הזרע טרם התחלת הטיפול האונקולוגי, בין אם בצורה של כימותרפיה ובין אם במסגרת טיפולי הקרינה, וזאת עקב הידיעה שטיפולים אלו עלולים לפגוע בצורה אנושה באיכות הזרע העתידי של הגבר.

התקנות בישראל מאפשרות לגבר להקפיא עד חמש מנות זרע מדי שנה, כאשר כל אחת מהמנות תישמרנה בבנק הזרע לתקופה של חמש שנים בדרך כלל. עם זאת במעמד ההקפאה של הזרע עשויה להתקבל החלטה שונה לגבי משך האכסון, וזאת על פי פרמטרם דוגמת דרגת החומרה של המחלה, מצבו המשפחתי של הגבר, גילו וכן הלאה. על כל פנים, עם ההגעה לפרק הזמן של תום האחסנה, אומר להתבצע הערכה מחודשת של המצב. אם מדובר בגבר צעיר או בנער, ייתכן שהמנהל הרפואי במוסד הרפואי המטפל בגבר הנתון יאשר הקפאה של הזרע לתקופה ארוכה יותר.

סייגים הנלווים לזכות להקפאת הזרע לחולי סרטן

יש להדגיש כי הזכאות של חולה אונקולוגי לשמור את זרעו היא רק עבור הילד הראשון והשני, ורק עבור הזוגיות הנוכחית שלו. מיותר אולי לציין שבמקרה של הקפאת זרע, הזרע המוקפא מיועד אך ורק לשימוש עצמי (וזאת להבדיל מתרומת זרע, שהיא נושא שונה לחלוטין).

במעמד ההפקדה של הזרע, אמור הגבר להגדיר בדיוק מה הוא מעוניין שייעשה בו במקרה של פטירתו, חלילה. הפרטים הרלוונטיים וההנחיות אמורות להיות מפורטות בכרטיס שומר הזרע אשר על הגבר למלא. החתימה על כרטיס זה מגדירה את החובות ואת הזכויות של הגבר, למשל ההתחייבות שלו לשלם את כלל הסכומים אשר בנק הזרע דורש עבור האחסון. גבר אשר לא יעמוד בתשלומים האלו, צפוי לגלות כי אין כל התחייבות של בנק הזרע להמשיך ולאכסן עבורו את הזרע היקר.

האם קופות החולים משתתפות בסבסוד הקפאת זרע לחולי סרטן?

כל גבר יכול לבצע למעשה הקפאת זרע, מכל סיבה שהיא, אולם נסיבות ההקפאה הן שישפיעו על הזכויות הניתנות לו במישור הכלכלי. גבר המעוניין להקפיא את זרעו ירצה בוודאי שקופת החולים בה הוא מבוטח, או לחלופין חברות הביטוח הפרטיות, ישתתפו בסבסוד ההליך אשר עלותו עלולה להיות גבוהה. החדשות הטובות הן שקופות החולים בהחלט אמורות להשתתף בהליך הסבסוד של הזרע כאשר מדובר בחולי סרטן. זאת כמובן עקב ההנחה שהקפאת הזרע הופכת במקרים האלה להכרח של ממש עבור חולי הסרטן המעוניינים להביא בעתיד הנראה לעין ילד.

בכל מקרה, מומלץ שהגבר יבדוק היטב מהן הזכויות האונקולוגיות הספציפיות שעשויות להגיע לו על פי הביטוחים שהוא מחזיק בהם. גברים רבים אינם מודעים לרשימת הזכויות להן זכאים חולי סרטן או לאופן בו עליהם לפעול על מנת לממש אותן, מה שמביא לכך שהם נפגעים במישור הכלכלי או אפילו הבריאותי.

למימוש הזכויות הרפואיות שלכם חייבים עו"ד פנו עוד היום לעו"ד הראל יטיב!

חייגו עכשיו או השאירו לנו את הפרטים שלכם ונסייע לכם בהקדם האפשרי

דילוג לתוכן